Zaloguj się
Rejestracja
Instagram Youtube
Zamknij

Jak promować się w mediach społecznościowych?

Dziś już nie szukamy odpowiedzi na pytanie, czy prowadzić media społecznościowe dla swojej firmy tylko, jak to robić i z jakich narzędzi korzystać. Klienci oczekują profesjonalnej oraz pomysłowej obsługi nie tylko w realu.

Herbaciarnia „Pij herbatę”

Przy ulicy Chmielnej w Warszawie istnieje mały lokal „Pij herbatę”, w którym sprzedawane są napoje pochodzące z Tajwanu. W dużym stopniu to właśnie serwisy społecznościowe, takie jak Facebook i Twitter, pozwoliły rozwinąć biznes. Dużą rolę w promocji lokalu odegrały zdjęcia – smacznie wyglądające napoje zwabiły wielu klientów. Profil na Facebooku uruchomiono kilka miesięcy przed otwarciem lokalu, co pozwoliła na wcześniejsze zapoznanie się z oferą herbaciarni. W konsekwencji, właścicielki nie musiały szukać klientów i zapraszać do nowo otwartego miejsca. Udało się utworzyć grupę osób, która wręcz nie mogła doczekać się wizyty na Chmielnej. Właściciele w dalszym ciągu słyszą od klientów: „poproszę to, co wczoraj było na Facebooku”, albo „widziałam ciastka na Twitterze. Czy są jeszcze? Powiedzcie, że zdążyłam!”. Takie reakcje najczęściej pojawiają się zaraz po wprowadzeniu do sprzedaży nowego smaku herbaty lub nowego rodzaju ciastek.

Jak ta praktyka może zostać wykorzystana przez Twoją firmę?

Jeżeli chcesz wprowadzić nowość lub lepiej zaprezentować to, co masz, dobierz kanały komunikacji i zacznij działać. Do dyspozycji jest już nie tylko Facebook, Twitter i Instagram. Sprawdź, jakie możliwości dają Foursquare i Snapchat. Serwisy te są coraz częściej wykorzystywane do wspierania lokalnego biznesu.

Foursquare

Wiele osób wyszukuje ciekawych miejsc, w których można coś zjeść i się napić. Służy do tego aplikacja Foursquare. Za jej pomocą użytkownicy dokonują meldunku (tzw. check-in), czyli informują o tym, gdzie przebywają, oceniają oraz polecają różne miejsca oraz ścigają się ze znajomymi poprzez zbieranie punktów. Możesz wykorzystać potencjał Foursquare do promocji lokalnego biznesu. Po pierwsze możesz dodać lokalizację firmy na mapie aplikacji i zakładać tzw. „specials”, czyli różnego rodzaju promocje skierowane do potencjalnych klientów. O promocji dowiadują się oni dzięki pomarańczowym znaczkom na liście okolicznych biznesów. Jjedyne co muszą zrobić, by z nich skorzystać, to zameldować się określoną liczbę razy w danym miejscu. Po drugie możesz założyć w serwisie stronę firmy, by krótko zaprezentować swój lokal. Co ciekawe, użytkownicy aplikacji mogą zostawiać tu swoje wskazówki, na przykład co warto zjeść w Twojej cukierni.

Snapchat

Jest to coraz popularniejszy serwis społecznościowy, który umożliwia wysyłanie zdjęć i filmów video. Po odtworzeniu przesłana wiadomość znika i nie można jej zobaczyć ponownie. Nadawca decyduje, jak długo będzie wyświetlał się jego komunikat. Oprócz wiadomości prywatnych, czyli wysyłanych do konkretnych osób z listy, można skorzystać z funkcji Snapchat Stories. Pozwala na łączenie ujęć w spójną historię, która będzie widoczna przez 24 godziny. Do wiadomości bądź filmu można dodać podpis, co ułatwia wykorzystanie serwisu Snapchat do promocji biznesu. Poinformuj w mediach społecznościowych oraz na witrynie sklepowej jaką nazwę masz w serwisie. Każda osoba, która polubi Twój profil będzie miała wgląd do wiadomości, które stworzyłeś. Zrób zdjęcie babeczki lub ciasta, dodaj podpis z kodem rabatowym i ustaw widoczność na 3 sekundy. Możesz również nagrać dodatkową wiadomość, w której zakomunikujesz, że każda osoba, która pojawi się w lokalu i skorzysta z kodu, dostanie 50% rabatu. W ten sposób klienci będą czekać na wizualne informacje o nowościach i promocjach. Snapchat angażuje klientów w samodzielne zapoznawanie się z marką i produktem. Dzięki swej ulotności intryguje odbiorców i pobudza ich ciekawość. Dodatkowo, znakomicie uzupełnia inne media społecznościowe.

Korzyści komunikacji w mediach społecznościowych:

  • klienci na bieżąco dowiadują się o nowościach, promocjach oraz przekazują informacje zwrotne, co im się podoba oraz co chcieliby zmienić;
  • publikowane zdjęcia, komentarze i opinie klientów stanowią najlepszą promocję;
  • media społecznościowe pozwalają na szybkie dotarcie do tych osób, które są obecnymi klientami oraz tych, którzy mogą być zainteresowani ofertą firmy.
Przewiń do góry