Przejdź do aktualnościPrzejdź do wyszukiwarki

Poradnik biznesowy

Jak wprowadzić konieczne podwyżki cen i utrzymać Klientów w cukierni? Zapraszamy na bezpłatny webinar eksperta Akademii Mistrza Jarosława RopiejkiJak wprowadzić konieczne podwyżki cen i utrzymać Klientów w cukierni? Zapraszamy na bezpłatny webinar eksperta Akademii Mistrza Jarosława RopiejkiPandemia Covid-19 dotkliwie doświadczyła przedsiębiorców z branży cukierniczej i piekarskiej. Wielu z nich przez długi czas musiało funkcjonować w ograniczonym zakresie. Dodatkowo nasilił się również problem znaczącego wzrostu kosztów prowadzenia działalności. Podrożały surowce, wzrosły marże dostawców, koszty zatrudnienia pracowników a także media – prąd, gaz czy woda. To oznacza jedno – konieczność podniesienia cen wytwarzanych produktów. Przedsiębiorcy boją się jednak, że taki ruch może odstraszyć Klientów.
Bezpieczna obsługa klientów lokalu gastronomicznegoBezpieczna obsługa klientów lokalu gastronomicznegoW dobie pandemii SARS-CoV-2 obsługa klienta gastronomii stała się nie lada wyzwaniem. Nie tylko właściciele, ale przede wszystkim pracownicy lokali gastronomicznych muszą pamiętać o...
Bezpieczeństwo pracowników w dobie SARS-CoV-2Bezpieczeństwo pracowników w dobie SARS-CoV-2Pracodawca, co jest kwestią oczywistą, ma obowiązek zapewnienia bezpieczeństwa wszystkim pracownikom, szczególnie w dobie pandemii. Wszystkim, czyli nie tylko osobom zatrudnionym na podstawie umowy...
Wytyczne dla branży po gastronomicznej po 15 i 29 maja. O czym pamiętać otwierając kawiarnię czy ogródek przed cukiernią?Wytyczne dla branży po gastronomicznej po 15 i 29 maja. O czym pamiętać otwierając kawiarnię czy ogródek przed cukiernią?Zgodnie z zapowiedzią rządu już 15 maja otwarte zostaną ogródki restauracyjne i restauracje na zewnątrz budynków, a 29 maja również lokale gastronomiczne wewnątrz. Oznacza...
Organizacja imprez okolicznościowych po 15 i 29 majaOrganizacja imprez okolicznościowych po 15 i 29 majaOkres pandemii SARS-CoV-2 odcisnął piętno na branży gastronomicznej. W związku z ilością zachorowań, odsetkiem osób hospitalizowanych i siłą z jaką rozprzestrzeniał się koronawirus wprowadzono...
„Dyrektywa plastikowa” – zmiany w 2021r. - banner„Dyrektywa plastikowa” – zmiany w 2021r.Początek roku 2021 jest przełomowy ze względu na wdrożony przez Unię Europejską zakaz wprowadzania do obrotu opakowań jednorazowych, wyprodukowanych z nieprzetwarzanego plastiku. Tak zwana dyrektywa plastikowa (ang. Single Use Plastics; DYREKTYWA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2019/904 z dnia 5 czerwca 2019 r. w sprawie zmniejszenia wpływu niektórych produktów z tworzyw sztucznych na środowisko) ma na celu propagowanie gospodarki w obiegu zamkniętym, która da pierwszeństwo produktom do ponownego użycia i recyklingu, wyprodukowanych ze zrównoważonych materiałów. Jak ten przepis wpłynie na cukiernie i piekarnie?
Twój biznes online czyli jak skutecznie sprzedawać w sieciTwój biznes online czyli jak skutecznie sprzedawać w sieciJako Akademia Mistrza staramy się zapewnić Wam regularną i różnorodną pomoc. Za pośrednictwem akcji #wspieramlokalnelokale, udostępniamy informacje o Waszej ofercie, tak aby dotrzeć z nią do jak największej liczby osób. Na stronie Akademii i w naszych mediach społecznościowych publikujemy także porady biznesowe, które warto wdrożyć w życie, by dotrzeć z ofertą do jeszcze większej liczby klientów.
Umowa o pracę i umowy cywilnoprawneUmowa o pracę i umowy cywilnoprawneW dzisiejszych czasach panuje pełna dowolność w zakresie wyboru typu umowy łączącego zatrudniającego z zatrudnionym, wykonawcy z zamawiającym, w różnym miejscu, różnych godzinach. Praca może być świadczona zarówno na podstawie umowy o pracę, na podstawie umowy zlecenia czy o dzieło.
Podatek cukrowyPodatek cukrowyHasło „podatek” każdorazowo budzi niepokój wśród przedsiębiorców, szczególnie jeśli dotyka ich rodzimej branży, w ramach której na co dzień funkcjonują. Wraz z nadejściem 1 stycznia 2021 roku w życie weszła opłata podwyższająca ceny produktów zawierających cukier oraz słodzik.
Na dowóz i na wynos, czyli jak zwiększyć i rozszerzyć sprzedaż stacjonarną?Na dowóz i na wynos, czyli jak zwiększyć i rozszerzyć sprzedaż stacjonarną?Jako Akademia Mistrza staramy się zapewnić Wam regularną i różnorodną pomoc. Za pośrednictwem akcji #wspieramlokalnelokale na stronie Akademii i w naszych mediach społecznościowych, udostępniamy informacje o Waszej ofercie oraz publikujemy porady biznesowe dopasowane do potrzeb rynku cukierniczego. Zatem zapraszamy do lektury kolejnego tekstu. Tym razem przyjrzymy się wyzwaniom związanym ze skuteczną organizacją dowozów.
Kasy fiskalne online w cukierniach oraz piekarniachKasy fiskalne online w cukierniach oraz piekarniachOd kas fiskalnych online nie będzie ucieczki. W myśl wprowadzonej w marcu 2019 r. ustawy Prawo o mirach wprowadzono obowiązek rejestrowania transakcji za pośrednictwem kas online. Jednak w czerwcu 2020r. – ze względu na COVID – terminy wprowadzenia tego obowiązku zostały przesunięte. Najbliższy z nich – to dzień 1 stycznia 2021r. dotyczy działalności, które zajmują się świadczeniem usług „związanych z wyżywieniem wyłącznie świadczonych przez stacjonarne placówki gastronomiczne, w tym również sezonowo, oraz usług w zakresie krótkotrwałego zakwaterowania”.
Instagram dla biznesu – jak wykorzystać platformę do promocji?Instagram dla biznesu – jak wykorzystać platformę do promocji?Jako Akademia Mistrza staramy się zapewnić Wam regularną i różnorodną pomoc. Za pośrednictwem akcji #wspieramylokalnelokale, udostępniamy informacje o Waszej ofercie, tak aby dotrzeć z nią do jak największej liczby osób. Na stronie Akademii i w naszych mediach społecznościowych, publikujemy także porady biznesowe, które warto wdrożyć w życie, by odnieść sukces.
Jak wykorzystać potęgę Facebook’a w promocji swojej firmy?Jak wykorzystać potęgę Facebook’a w promocji swojej firmy?Akademia Mistrza stara się zapewnić Wam regularną i różnorodną pomoc. Za pośrednictwem akcji #wspieramylokalnelokale, udostępniamy informacje o Waszej ofercie, tak aby dotrzeć z nią do jak największej liczby osób. Na stronie Akademii i w naszych mediach społecznościowych, publikujemy także porady biznesowe, które warto wdrożyć w życie, by odnieść sukces.
Tarcza antykryzysowa 6.0 – czy nowy projekt wprowadza zmiany?Tarcza antykryzysowa 6.0 – czy nowy projekt wprowadza zmiany?Projekt Tarczy 6.0 niestety nie jest satysfakcjonujący dla większości przedsiębiorców, co spowodowane jest faktem, iż pomoc zależna jest kodu PKD posiadanego przez danego przedsiębiorcę. W projekcie znajduje się zapis zapewniający, że świadczenie postojowe będzie przeznaczone wyłącznie dla tych przedsiębiorców, którzy prowadzili na dzień 30 września 2020 r. pozarolniczą działalność gospodarczą oznaczoną według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 2007 jako rodzaj przeważającej działalności z wybranymi kodami.
VAT po zmianach – co nowego dla cukierników i piekarzy?VAT po zmianach – co nowego dla cukierników i piekarzy?23 marca 2020 r. Ministerstwo Finansów poinformowało, że w związku z prośbami podatników, przesuwa termin stosowania nowej matrycy stawek podatku VAT, która zacznie obowiązywać od 1 lipca 2020 r.. Zmiany, które na nas czekają mają na celu uprościć i ujednolicić stosowanie obniżonych stawek VAT zarówno przez konsumentów, jak i przedsiębiorców. Nowa matryca stawek podatku VAT umożliwia identyfikowanie obniżonych stawek VAT dotyczących całych działów klasyfikacji CN, a nie pojedynczych produktów, jak to miało miejsce do tej pory. Powyższy zabieg ma na celu zapobieganie powstawania nielogicznych sytuacji, gdy podobne produkty mogły zostać objęte stawką podstawową i obniżoną. Ponadto, nowa matryca VAT pozwoli znieść różnice między symbolami PKWiU oraz tymi, które są stosowane przez organy statystyczne.
Tarcza antykryzysowa 4.0 – założeniaTarcza antykryzysowa 4.0 – założeniaTarcza antykryzysowa 4.0 zakłada wprowadzenie licznych zmian do przepisów prawa pracy. Wśród nich jest możliwość znaczącego obniżenia pensji pracowniczej w okresie kryzysu wywołanego COVID-19.
Tarcza antykryzysowa 3.0 – nowelizacjaTarcza antykryzysowa 3.0 – nowelizacjaSejm przyjął część poprawek Senatu do nowelizacji tarczy antykryzysowej (tarczy 3.0) . Ustawa zakłada rozszerzenie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2. Uchwalono już trzecią wersję tarczy antykryzysowej.
Koronawirus a biznes, praktyczny poradnik dla przedsiębiorców - BannerKoronawirus a biznes, praktyczny poradnik dla przedsiębiorcówPandemia koronawirusa dotkliwie dotknęła branżę cukierniczą. W trudnej sytuacji znaleźli się zarówno właściciele zakładów, jak i ich pracownicy. Wielu z Was od tygodni, każdego dnia walczy o ocalenie swojej firmy – często dorobku życia, a także miejsc pracy.
Millenialsi na zakupach i w pracy, czyli jak sobie radzić z pokoleniem narcyzów?Millenialsi na zakupach i w pracy, czyli jak sobie radzić z pokoleniem narcyzów?Wielkie światowe korporacje zatrudniają specjalistów ds. Millenialsów, i jak donosi czasopismo Fortune, są skłonne płacić im za doradztwo nawet 20 tysięcy dolarów miesięcznie. Czemu osoby urodzone pomiędzy 1980 a 2000 rokiem budzą aż takie emocje?
Niewierny klient – jak go do siebie przywiązać? Niewierny klient – jak go do siebie przywiązać?„Stali klienci stanowią aż 80% obrotu firm, zmienni tylko 20%. Sensowne działanie firmy to takie, aby zatrzymać klienta, aby był zadowolony i aby wracał.” – Anna Wachowiak – „Komunikacja społeczna i negocjacje w biznesie”.
Memy, influencerzy, lajwy – zrozumieć współczesny język marketingu – praktyczny słownik reklamowej nowomowy dla każdego Memy, influencerzy, lajwy – zrozumieć współczesny język marketingu – praktyczny słownik reklamowej nowomowy dla każdegoZacznijmy od najważniejszych bohaterów marketingowych rozgrywek czyli od influencerów (z ang. Influence – wpływ).
Newsletter, który sprzedajeNewsletter, który sprzedajeZ punktu widzenia użytkowników poczty elektronicznej newsletter najczęściej kojarzy się ze SPAM-em. Często narzekają oni na przepełnione skrzynki i dziesiątki ofert reklamowych, które codziennie przychodzą za pośrednictwem poczty elektronicznej, zaśmiecając regularnie prowadzoną korespondencje. Marketingowcy są z goła innego zdania i wciąż uznają e-mail za skuteczną formę kontaktu z klientem. Oczywiście tylko wtedy, jeśli spełnione są pewne warunki. Jak sprzedać swoje produkty i usługi za pomocą newslettera?
Dobra oferta – dowiedz się jak ją zrobićDobra oferta – dowiedz się jak ją zrobićUpodobania i tendencje klientów zmieniają się nieustannie. Nie usiłuj więc zgadywać, czego oczekuje Twój klient. Obserwuj, pytaj, ale przede wszystkim bądź otwarty i słuchaj. Zdziwisz się, jak łatwo można budować ofertę spełniającą bieżące wymagania konsumentów.
Podwieczorki z Akademią Mistrza oczami uczestnikówPodwieczorki z Akademią Mistrza oczami uczestnikówAkademia Mistrza jest miejscem spotkań profesjonalistów i pasjonatów sztuki cukierniczej. Od 7 lat wyznacza nowe trendy i inspiruje do rozwoju. Program został zainicjowany przez Kruszwicę, ale z założenia jest to przedsięwzięcie jednoczące całą branżę wokół wspólnego celu: umacniania polskiego rzemiosła cukierniczego.
Macierz Eisenhowera – prosty sposób na ustalenie priorytetówMacierz Eisenhowera – prosty sposób na ustalenie priorytetówZ artykułu “Jak skutecznie zarządzać czasem?” dowiedziałeś się, że właściwa organizacja czasu pracy zwiększa efektywność, jak również pozwala sprawniej realizować cele biznesowe. Podczas planowania Twoich codziennych zadań z pewnością pomocne będą powszechnie dostępne narzędzia. Jednym z nich jest macierz Eisenhowerana, dzięki której w prosty sposób ustalisz priorytety swojego dnia pracy.
To produkt jest gwiazdą - bannerTo produkt jest gwiazdąZ układaniem ciast w cukierni jest jak z obsadzaniem ról w teatrze. Trzeba zdecydować, które odegra główną rolę, a które powinno znaleźć się na drugim planie, jaką stworzyć dla nich scenografię, by klient miał ochotę po nie sięgnąć.
Kryzys? Mnie to nie dotyczy!Kryzys? Mnie to nie dotyczy!Kryzys jest jednym z nieodłącznych elementów każdej firmy. Nie należy go jednak postrzegać w kategoriach katastrofy. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu i podjęciu przemyślanych działań może on przyczynić się do rozwoju i doskonalenia. Należy jedynie nauczyć się wyciągać z niego wnioski, tak aby negatywne doświadczenia stały się również elementem poszerzania wiedzy i podnoszenia kompetencji.
Biznes na Twitterze – poznaj i zrozum swoich klientówBiznes na Twitterze – poznaj i zrozum swoich klientówInspiracji do działania jest wiele. Wystarczy mieć oczy szeroko otwarte, wytężony słuch i być ciekawym tego, co robią inni i dlaczego odnoszą sukcesy. Aby biznes rósł w siłę należy działać – tak jak konsumenci – w Internecie.
Motywacja – sposób na zaangażowanie i chęci do pracyMotywacja – sposób na zaangażowanie i chęci do pracyŻadna firma nie jest w stanie dobrze prosperować bez jednego, istotnego elementu – ludzi. To oni są wartością nadrzędną przedsiębiorstwa. Dobre rezultaty osiągają jedynie osoby dobrze zmotywowane oraz zaangażowane w swoją pracę. Jakie działania podjąć, aby skorzystały na tym obie strony: szef i pracownik? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w poniższym artykule.
Jak skutecznie zarządzać czasem?Jak skutecznie zarządzać czasem?Czas jest obecnie zasobem deficytowym – brakuje nam go w codziennym życiu, brakuje podczas dnia pracy. Ponieważ doby nie można rozciągnąć, warto nauczyć się lepiej zarządzać zadaniami, w celu zwiększenia swojej efektywności. Żebyś mógł harmonijnie łączyć dotychczasową pracę z nowymi poleceniami przedstawimy Ci kilka sposobów na lepsze zarządzanie sobą w czasie.
Partner biznesowy – też klinetPartner biznesowy – też klinetBudowanie relacji jest procesem skomplikowanym, ale to, w jaki sposób damy się poznać na samym początku oraz przy okazji każdego kolejnego spotkania, pozwoli na...
Rozstanie z pracownikiemRozstanie z pracownikiemZwolnienie czy też samodzielne odejście pracownika jest jedną z trudniejszych i najbardziej stresujących sytuacji, która może zajść w przedsiębiorstwie. Bez względu na okoliczności, warto...
PorozmawiajmyPorozmawiajmyDecyzja o zwolnieniu pracownika nigdy nie powinna być podejmowana pod wpływem emocji. Zamiast zwalniać ze skutkiem natychmiastowym, lepiej spokojnie przeanalizować wynikające z tego korzyści...
Harmonogram ważnych wydarzeń – jak go zbudować?Harmonogram ważnych wydarzeń – jak go zbudować?Z artykułu “Komunikowanie sukcesów” dowiedziałeś się, że świętowanie ważnych wydarzeń jest niezwykle istotnym elementem w prawidłowym funkcjonowaniu każdej firmy. Pozwala to utrzymać zaangażowanie całego...
Komunikowanie sukcesówKomunikowanie sukcesówPodobno każdy powód do świętowania jest dobry. W przedsiębiorstwach jest wiele momentów, które warto na stałe wpisać w harmonogram ważnych wydarzeń. Wyraźnie komunikowanie o...
Social Cooking – wspólne gotowanieSocial Cooking – wspólne gotowaniePanuje moda na gotowanie i pieczenie. Dowodem na to jest ogromna liczba programów telewizyjnych, blogów oraz vlogów poświęconych tematyce kulinarnej. Coraz częściej zwracamy uwagę...
Jak rozwiązać problem naruszenia tajemnicy wynagrodzenia w firmie?Jak rozwiązać problem naruszenia tajemnicy wynagrodzenia w firmie?Obowiązkiem każdego pracodawcy jest zachowanie w tajemnicy wysokości wynagrodzeń pracowników. Jednak w firmach często pojawiają się osoby, które naruszają prywatność swoich kolegów i ujawniają...
Jak promować się w mediach społecznościowych?Jak promować się w mediach społecznościowych?Dziś już nie szukamy odpowiedzi na pytanie, czy prowadzić media społecznościowe dla swojej firmy tylko, jak to robić i z jakich narzędzi korzystać. Klienci...
System wynagrodzeńSystem wynagrodzeńWynagrodzenie pełni kluczową rolę w każdej organizacji. Z jednej strony reguluje podstawowe ustalenia płacowe, z drugiej – jest elementem systemu motywacyjnego. Pracownicy, w zakresie...
Weryfikacja celów i działań – dlaczego jest to tak istotne?Weryfikacja celów i działań – dlaczego jest to tak istotne?Umiejętność wyznaczania celów jest podstawą sukcesu. Dzięki tej umiejętności będziesz w stanie osiągnąć o wiele więcej niż Twoja konkurencja. Planuj cele, kontroluj ich realizacje...
Po co delegować obowiązki?Po co delegować obowiązki?Dużym wyzwaniem w drodze do osiągnięcia sukcesu jest realizacja wytyczonych celów i działań. Najtrudniejsze jest zmierzenie się z takimi kwestiami, jak: delegowanie obowiązków, nadzór...
Biznes na rowerzeBiznes na rowerzeFood truck może być dość kosztowną inwestycją. Istnieją natomiast mobilne kawiarnie bądź punkty gastronomiczne w mniejszej wersji. W większych miastach można spotkać rowery z...
Targi śniadanioweTargi śniadanioweW dużych miastach bardzo często organizowane są spotkania w plenerze, podczas których można z rodziną, przyjaciółmi lub sąsiadami celebrować posiłki. To idealna okazja do...
Co powinna zawierać firmowa strona internetowa?Co powinna zawierać firmowa strona internetowa?Patrząc na zmiany kulturowe wniesione przez globalizację, zaistnienie w Internecie podmiotu dającego usługę i wytwarzającego dobra wydaje się niezbędne. Nieistotne czy prowadzimy małą działalność...
Klasyczne metody w zarządzaniu ludźmiKlasyczne metody w zarządzaniu ludźmiStyle w zarządzaniu zasobami ludzkimi, które przedstawiliśmy w poprzednim artykule, nie są jedynymi metodami na zwiększenie efektywności pracy, zaangażowania i kompetencji Twojego zespołu. W...
Narzędzia pracy rozwojowejNarzędzia pracy rozwojowejDla wielu osób, które stają przed zadaniem zarządzania ludźmi, wdrożenie nowych rozwiązań, tendencji i terminów może być nie lada wyzwaniem. W tym artykule przedstawimy...
Monitoring marki w sieciMonitoring marki w sieciPojawienie się Internetu zmieniło świat komunikacji. Internet traktowany jest jako wolna przestrzeń, dająca szansę na publikowanie treści zarówno pozytywnych, jak i negatywnych. Dzięki niemu...
Organizacja miejsca pracy kluczem do sukcesuOrganizacja miejsca pracy kluczem do sukcesuRozwiązanie, które pozwoli na zwiększenie produktywności i pozwoli uruchomić trwałą zmianę przy braku konieczności zwiększenia inwestycji, to odpowiednia organizacja miejsca pracy, produkcji, sklepów oraz...
Gdzie szukać oszczędności w firmie?Gdzie szukać oszczędności w firmie?Wiele firm poszukuje nowych możliwości efektywnego działania. Dobrym momentem na doskonalenie własnej usługi jest spowolnienie rynkowe. Duża część zysku jest ukryta w nowych pomysłach...
Wdrażanie strategii komunikacji wewnętrznej w firmieWdrażanie strategii komunikacji wewnętrznej w firmieWiesz już, jak istotna jest komunikacja wewnętrzna w firmie. Przynosi korzyści wszystkim zainteresowanym stronom – pracodawcy, pracownikom i klientowi. Dziś dowiesz się, w jaki...
Strategia komunikacji wewnętrznejStrategia komunikacji wewnętrznejSłowo „strategia” nie zawsze kojarzy się przyjaźnie. Przywodzi na myśl poświęcanie wielkiej ilości czasu na wprowadzanie zmian, pilnowanie ich realizacji, a potem proces kontroli....
Jak prowadzić komunikację zewnętrzną?Jak prowadzić komunikację zewnętrzną?W poprzednim artykule o kreowaniu pozytywnego wizerunku firmy (kliknij tutaj)dowiedzieliście się, jak istotna dla marki jest komunikacja, a także w jaki sposób przygotować się...
Największe błędy popełniane w trakcie reklamacjiNajwiększe błędy popełniane w trakcie reklamacjiW poprzednim artykule dowiedzieliście się, jak istotne dla firmy jest utrzymanie klienta i w jaki sposób poprawnie przeprowadzić proces reklamacji. Dziś przedstawiamy wam największe...
Praktyczne narzędzia wspomagające pracę kreatywną zespołuPraktyczne narzędzia wspomagające pracę kreatywną zespołuW artykule “Kreatywny potencjał Twojej firmy” dowiedzieliście się, jak ważne jest wykorzystywanie pełnego, kreatywnego potencjału pracowników. Dziś prezentujemy trzy narzędzia wspomagające kreatywną pracę...
Kreowanie pozytywnego wizerunku firmyKreowanie pozytywnego wizerunku firmyDlaczego jedna marka jest przez nas lubiana, a do innej brak nam zaufania? Odpowiedź jest prosta: odpowiednia komunikacja. Z cyklu artykułów o komunikacji zewnętrznej...
Całościowy system obsługi reklamacjiCałościowy system obsługi reklamacjiW poprzednich artykułach dowiedzieliście się, w jaki sposób profesjonalnie przeprowadzić obsługę w procesie reklamacji, a także jakich błędów unikać. Jednak reklamacje są też dla...
Obsługa klienta w trakcie reklamacjiObsługa klienta w trakcie reklamacjiChociaż zdobywanie nowych klientów jest celem każdej firmy, to zwiększanie sprzedaży wśród tych już pozyskanych powinno być priorytetem sprawnie działającej piekarni lub cukierni. Utrzymanie...
Kreatywny potencjał Twojej firmyKreatywny potencjał Twojej firmyŻadna cukiernia ani piekarnia nie może funkcjonować bez dążenia do nieustannego rozwoju i tworzenia nowej jakości. Zmiany dotyczą zarówno miejsc koncentracji biznesu, sposobów poruszania...