Zaloguj się
Rejestracja
Instagram Youtube
Zamknij

Jak wykorzystać potęgę Facebook’a w promocji swojej firmy?

13 listopada 2020, 15:34

Akademia Mistrza stara się zapewnić Wam regularną i różnorodną pomoc. Za pośrednictwem akcji #wspieramylokalnelokale, udostępniamy informacje o Waszej ofercie, tak aby dotrzeć z nią do jak największej liczby osób. Na stronie Akademii i w naszych mediach społecznościowych, publikujemy także porady biznesowe, które warto wdrożyć w życie, by odnieść sukces.

Jak wykorzystać potęgę Facebook’a w promocji swojej firmy?

Na Facebook’u  konta ma już ponad 17 milionów Polaków. Wielu z nich to Wasi klienci! Tylko nieliczne marki nie są jeszcze obecne na tym portalu, jednak te, które mają na nim swoje profile nie zawsze są skuteczne. Co należy zrobić, żeby odnieść sukces na Facebook’u? Wbrew pozorom wystarczy kilka prostych zabiegów. Oto one!

Aktualizuj na bieżąco

Stworzenie firmowego profilu na Facebook’u to tylko pierwszy krok do sukcesu. Znacznie ważniejsza jest jego bieżąca aktualizacja, bo tylko wtedy będziecie w stałym kontakcie z klientami. Prowadzenie firmowego profilu na FB to złożone i dość wymagające zajęcie, dlatego warto do prowadzenia profilu dedykować jedną osobę lub znaleźć zewnętrzny podmiot, który zaopiekuje się profilem w Waszym imieniu. To się naprawdę opłaca! Obecnie, wielu klientów, chcąc znaleźć informacje na temat danej firmy częściej zagląda na FB niż na stronę internetową. FB, a raczej zintegrowany z nim komunikator, Messenger, często wykorzystywany jest także zamiast telefonu do zadawania bezpośrednich pytań związanych z ofertą. Wiele osób chętnie składa w ten sposób nawet zamówienia.

Checklista:

  1. Znajdź osobę, agencję marketingową lub freelancera, który zaopiekuje się profilem Twojej firmy na Facebook’u.
  2. Sprawdź czy wszystkie informacje, np. godziny otwarcia, numer telefonu na profilu są aktualne.
  3. Regularnie odpowiadaj na wiadomości prywatne oraz reaguj na komentarze użytkowników. 

Informuj o ofercie

Prowadząc jakąkolwiek działalność, wiemy dobrze, że wielu klientów kupuje oczami. Dlatego zadbajcie o to, żeby w Waszych postach na Facebooku pojawiły się ładne, apetyczne zdjęcia. Dodatkową pracą, którą warto wykonać, jest też utrzymanie spójności graficznej lub chociażby dodanie logotypu firmy na zdjęcia. Dzięki temu, Wasze treści będą szybciej identyfikowane przez stałych klientów. Łatwiej będzie też namierzyć Waszą firmę nowym osobom, które po raz pierwszy zetkną się z publikacją. Facebook ma także tę zaletę, że pozwala w łatwy i szybki sposób dodawać opcje, które na stronie www potrzebują zazwyczaj wsparcia programisty. Korzystając z darmowych opcji, które oferuje Facebook, bez większych problemów dodacie menu czy godziny otwarcia, a nawet uruchomicie prosty sklep internetowy.

Posty na FB powinny w jak najbardziej estetyczny sposób prezentować Waszą ofertę.

Checklista:

  1. Dodawaj nowe posty systematycznie, nawet codziennie.
  2. Ilustruj posty samodzielnie wykonanymi zdjęciami lub grafikami czy filmikami.
  3. Dbaj o różnorodną komunikację – proponuj rabaty, prezentuj ofertę i produkty oraz zespół.
  4. Udostępniaj zdjęcia i opinie klientów.
  5. Maksymalnie wykorzystuj opcje, które daje FB, np. możliwość dodania menu.

Pytaj, proś, reklamuj

Media społecznościowe są z założenia miejscem interakcji. Ludzie i marki spotykają się  w jednym miejscu, po to, by ze sobą „rozmawiać”. Od pewnego czasu na FB bardzo popularne są grupy tematyczne, także te o charakterze gastronomicznym, np. grupa Co zjeść w Trójmieście zrzesza już ponad 9 tys. osób, które dyskutują o jedzeniu. Proszą o rekomendacje, szukają specjalnych ofert czy też opinii na temat konkretnych miejsc lub wyrobów. W tego typu grupach na pewno rozmawia się także o Waszej firmie, więc szczególnie warto być z nimi na bieżąco. Oczywiście, zwykle występowanie jako firma nie jest tam dozwolone (każda grupa ma swój wewnętrzny regulamin, który określa zasady jej działania i należy go bezwzględnie przestrzegać), możecie jednak wypowiedzieć się we własnym imieniu, jako pracownik czy szef. W mediach społecznościowych warto także poszukać lokalnych influencerów czyli osób, które zbudowały wokół siebie spore społeczności. Wielu z nich chętnie nawiąże z Wami współpracę, nawet na zasadach barterowych. Ich rekomendacje śledzi wiele osób, więc to świetna droga do pozyskania nowych klientów.

Polecenia na fejsbukowych Grupach mają ogromną moc!

Checklista:

  1. Dołącz do grup o charakterze gastronomicznym lub sąsiedzkim z Twojego regionu i bądź w nich aktywny.
  2. Postaraj się nawiązać współpracę z blogerami czy influencerami.
  3. Nie bój się otwarcie prosić o pomoc klientów. Wiele takich apeli zdziałało cuda, o czym często ostatnio donosi prasa.

Słuchaj klientów

Facebook udostępnia opcję dodawania recenzji. Można ją wyłączyć, ale przecież dobrze wiedzieć, co myślą Wasi klienci. To sekcja, którą trzeba umiejętnie zarządzać. Dziękujcie za pochlebne recenzje, a jeśli pojawią się negatywne, dowiedzcie się więcej na temat powodów niezadowolenia, tak by w przyszłości uniknąć błędów. Oczywiście, możemy też śmiało prosić stałych klientów o dodawanie swoich opinii na Facebook’u. Wielu z nich zrobi to z czystej sympatii, choć można przemyśleć także system dodatkowych zachęt w postaci gratisów czy drobnych upominków.

Checklista:

  1. Nie pozostawiaj opinii bez reakcji. Za pozytywne dziękuj, a w przypadku negatywnych dowiedz się jaki był powód.
  2. Z niezadowolnymi klientami rozmawiaj za pośrednictwem wiadomości prywatnych. Nie rób tego publicznie.
  3. Nie wahaj się usuwać, blokować lub zgłaszać Facebookowi komentarzy obraźliwych czy hejterskich. 

Zapłać za reklamę

Facebook oferuje także płatną reklamę. Mimo, że wymaga ona nieco bardziej zaawansowanej wiedzy, jest to również temat, z którym można sobie poradzić, a zapewniamy, że naprawdę warto. Reklama na FB jest bowiem stosunkowo tania, a daje bardzo szerokie możliwości. Żadna inna platforma nie ma tak zaawansowanych opcji targetowania czyli kierowania reklamy po zainteresowaniach, wieku odbiorcy czy lokalizacji. Możecie z powodzeniem docierać z reklamą do osób znajdujących się w bezpośrednim sąsiedztwie Waszego punktu sprzedaży, zainteresowanych konkretną dietą czy wyrobem. Jak to zrobić skutecznie? Zapraszamy do lektury krótkiego poradnika!

 

 

Przewiń do góry