- Strona główna
- Baza wiedzy
- Poradnik biznesowy
- Firmowa strona internetowa. Jak ją zrobić | Akademia Mistrza
Co powinna zawierać firmowa strona internetowa?
Patrząc na zmiany kulturowe wniesione przez globalizację, zaistnienie w Internecie podmiotu dającego usługę i wytwarzającego dobra wydaje się niezbędne. Nieistotne czy prowadzimy małą działalność gospodarczą, czy też mamy tylko kilka punktów dystrybucji. W tym artykule dowiecie się, jak zapewnić klientom łatwy dostęp do produktów i usług, poprzez stworzenie profesjonalnej strony internetowej swojej firmy.
Marketing internetowy
Dobrze zbudowana strona powinna zawierać informacje, które będą niezbędne klientowi. Przede wszystkim ma na celu wspierać działania marketingowe cukierni. Poza prezentacją firmy, najważniejsza będzie dopasowana i przemyślana prezentacja oferty. Aktywna strona może wykorzystywać działania budujące lojalność klienta poprzez różne programy lojalnościowe, druk kuponów zniżkowych, prezentację gazetki przesyłanej później elektronicznie do klientów, badanie opinii klientów, konkursy i inne narzędzia marketingu internetowego. Pomysłów może być wiele. Pozostaje jedynie kwestia wizji i osoby, która może ją wdrożyć. Marketing internetowy oparty o własną stronę www jest niedrogi. Pozwala również na, odwołujące do niej, wykorzystywanie obecności na portalach społecznościowych.
Przejrzysta oferta
Podstawą przyczyną powołania do życia własnej strony internetowej, poza wzmocnieniem marki, jest aktywizacja sprzedaży. Prezentowana na niej oferta powinna uwzględniać wszelkie elementy i narzędzia prowadzące do zwiększenia sprzedaży. Począwszy od przejrzystego układu oferty, atrakcyjności zdjęć produktów, kończąc na narzędziach pozwalających na składanie zamówień. Taka konstrukcja ma z jednej strony prowadzić do uzyskiwania sprzedaży oraz do powstania bazy danych klientów. Pozwala ona na prowadzenie aktywnych promocji z wykorzystaniem poczty e-mail. Pozwala również na kontakt z klientami, budowanie pozycji i zbieranie opinii. Efektem posiadania kontaktu z klientami może być również coraz lepsze dopasowywanie oferty do ich oczekiwań i szybkie reagowanie na potrzeby.
Co dalej?
Jeżeli dzisiaj zrezygnujesz z tworzenia strony www, to prawdopodobnie przyszłość zmusi Cię do jej uruchomienia. Negatywne opinie i komentarze na forach, o których pisaliśmy w poprzednim artykule są idealnym przykładem na to, że prowadząc własną działalność należy być aktywnym w Internecie. Patrząc globalnie na zmieniająca się rzeczywistość świata sprzedaży z pewnością sięgniesz po nowe rozwiązania dla swojej firmy.
Akademia Mistrza wspiera cukierników i piekarzy w momentach przejściowych. Poprzez szkolenia wzmacnia ich decyzje i uzupełnia o konkretne rozwiązania oraz narzędzia. Zapraszamy na szkolenia.
Inne porady
Zapisz się do newslettera
Dołącz do najlepiej poinformowanych w branży