Pasty warzywne od Bunge – to się opłaca
Nowość na rynku – gotowe pasty warzywne
W kwietniu wprowadziliśmy do sprzedaży produkt zdecydowanie wykraczający poza naszą dotychczasową ofertę - pasty warzywne. Skąd taki pomysł? Odpowiedź jest prosta – z potrzeby rynku.
- W Bunge mamy takie przekonanie, że naszym zadaniem jako wieloletniego partnera biznesowego ogromnej liczby zakładów piekarniczych i cukierniczych, jest nie tylko dostarczanie im najwyższej jakości produktów, ale także rozpoznawanie wyzwań, przed którymi stoi branża, badanie oczekiwań klientów i tworzenie rozwiązań, które pozwolą naszym partnerom optymalizować biznes i rozszerzać ofertę w nowych kierunkach - wyjaśnia Katarzyna Noga, Marketing Manager B2B Bunge w Polsce. - Takim rozwiązaniem są właśnie stworzone przez nas pasty warzywne, które pozwalają profesjonalistom łatwo, szybko i optymalnie pod względem food costu, stworzyć zupełnie nowe pozycje w ofercie piekarni. To nie tylko sposób na zatrzymanie dotychczasowych klientów, ale także na przyciągnięcie nowych - wyjaśnia.
Na początek postawiliśmy na cztery smaki: ze słodką cebulką i suszonymi pomidorami, suszonymi pomidorami i żurawiną, pieczarką i borowikiem szlachetnym oraz hummus z pestkami dyni i słonecznika - wszystkie charakteryzują się doskonałą teksturą i wyjątkowym smakiem. Nasze pasty oparte są wyłącznie na wysokiej jakości naturalnych składnikach roślinnych, bez konserwantów i sztucznych dodatków. Dzięki temu, że w swoim składzie mają tylko warzywa, grzyby i przyprawy, i oczywiście olej, można ich używać przygotowując ofertę dla wegan i osób ograniczających w diecie produkty pochodzenia zwierzęcego.
Optymalne rozwiązanie
Jednym z największych problemów, z którymi każdego dnia muszą zmagać się przedstawiciele branży piekarniczo-cukierniczej, są rosnące koszty prowadzenia biznesu. Podwyżki dotyczą wszystkiego - mediów, cen surowców, wynagrodzeń dla pracowników. Nie idzie za tym niestety zwiększenie zasobów w portfelach konsumentów, co utrudnia podnoszenie cen na taki poziom, by odpowiednio pokryły rosnące koszty produkcji. A to oznacza, że koniecznością jest szukanie optymalizacji.
W dobie ogromnej konkurencji oraz rosnącej świadomości żywieniowej klientów i ich oczekiwań, konieczne jest stosowanie rozwiązań dbających o food cost i dających możliwość dywersyfikacji oferty, bez utraty jakości finalnego wyrobu. - Zaspokojenie potrzeb profesjonalistów z branzy piekarniczo-cukierniczej było jednym z powodów, dla ktrych zdecydowaliśmy się rozszerzyć oferte o nawą kategorię produktowa w duchu „plant based”. - mówi Katarzyna Noga. - Udało nam się stworzyć w pełni naturalny produkt, o fantastycznym, bogatym smaku. Do tego jest on w zakupie przeszło dwukrotnie tańszy niż pasta przygotowywana samodzielnie od podstaw. Korzystanie z gotowych past eliminuje straty w surowcach na etapie przygotowania, ogranicza także powstawanie coraz kosztowniejszych odpadów - jak obierki, których w piekarni nie da się raczej wykorzystać, ogranicza koszty pracy związane z jej przygotowaniem, przy jednoczesnym zachowaniu powtarzalnej jakości- wyjaśnia szefowa marketingu B2B. - Co szczególnie ważne, Wawrzyniec PRO znajdzie zastosowanie w najróżniejszych wyrobach piekarniczych, co pozwala naszym partnerom dowolnie kształtować i rozwijać ofertę.
Jednocześnie, wykorzystując gotowy produkt, a więc nie produkując odpadów, piekarnia działa zgodnie z zasadą less west.
Brak rąk do pracy
Stosowanie produktów typu convenience (czyli gotowych lub poddanych wstępnej obróbce) ułatwia zmierzenie się z jeszcze jednym z dręczących branżę problemów - niedoborem kadr. - Od lat na rynku pracy brakuje zarówno piekarzy jak i cukierników. Nie tylko tych wykwalifikowanych, ale nawet osób bez kierunkowego wykształcenia czy doświadczenia. Słyszymy o tym na każdym spotkaniu z naszymi partnerami - mówi Katarzyna Noga. - Korzystanie z gotowych rozwiązań daje więc dodatkową korzyść. Pracownik nie musi poświęcać wielu godzin na przygotowanie pasty. Wystarczy wyjąć ją z opakowania. Wawrzyniec PRO może być stosowany na ciepło lub na zimno, jako samodzielna przekąska, wzbogacający składnik śniadań, sałatek czy wypieków. Warzywna pasta jest też idealna jako baza do farszu czy sosu. Zastosowań mamy tu naprawdę bardzo dużo przy ograniczonym zaangażowaniu pracownika – dodaje szefowa marketingu Bunge.
Jak wspomniała Katarzyna Noga, pasty warzywne Wawrzyniec PRO mają bardzo wszechstronne zastosowanie, co otwiera przed profesjonalistami nowe kulinarne możliwości. W piekarni czy cukierni mogą służyć jako dodatek dosmaczający pieczywo, być wykorzystane do wyrobu aromatycznych, sycących i pełnowartościowych warzywnych pasztecików, muffinek, kiszy, tartaletek, nadziewanych bułeczek, focacci i wielu innych wypieków, które świetnie wpiszą się w nowe piekarnicze trendy i pozwolą skutecznie dywersyfikować ofertę zakładu.
Sprawdź nasze produkty
Przeczytaj także
Zapisz się do newslettera
Dołącz do najlepiej poinformowanych w branży